Новини

16 Грудень 14:17
Головним управлінням було доведено законність застосування штрафних санкцій в розмірі 40 тис. грн., застосованого до оператора ринку за результатами оцінки роботи системи НАССР
Головним управлінням було доведено законність застосування штрафних санкцій в розмірі 40 тис. грн., застосованого до оператора ринку за результатами оцінки роботи системи НАССР

З 20 вересня 2019 року система безпечності харчової продукції НАССР має бути впроваджена на усіх українських підприємствах, в тому числі і малих потужностях, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та обігу харчових продуктів.

Багато операторів ринку сподіваються, що придбавши «пакет документів про впровадження НАССР», вони зможуть працювати без проблем і надалі. Таких «підприємців» чекає розчарування, оскільки система має ефективно працювати на кожному етапі виробництва та обігу харчових продуктів.

Головним управлінням Держпродспоживслужби в Сумській області здійснюється системний контроль за впровадженням операторами ринку системи НАССР і її належним функціонуванням та вживаються заходи реагування до порушників.

Так, зокрема, державними інспекторами Головного управління проведено аудит постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР одного з підприємств, що провадить свою господарську діяльність у м. Охтирка Сумської області. В ході проведення аудиту було виявлено, що система НАССР впроваджена на потужності, функціонує з порушенням вимог наказу Мінагрополітики №590 від 01.10.2012 (далі – Наказ №590). За результатами заходу контролю був складений акт та виданий припис оператору ринку щодо приведення системи НАССР у відповідність до діючого законодавства.

Однак за результатами перевірки стану виконання припису було виявлено, що припис оператором ринку виконаний не в повному обсязі, зокрема були виявлені наступні невідповідності:

  • схема організації потоків руху неперероблених, частково перероблених та перероблених харчових продуктів, предметів та матеріалів, що контактують з харчовими продуктами, в тому числі пакувальних матеріалів, персоналу, відвідувачів не відповідає дійсності (Підпункт 2.5.2 пункту 2.5 розділу II наказу № 590);
  • не визначено належним чином ризики, які можуть виникнути під час використання води, не розроблено і не впроваджено достатні контрольні заходи для уникнення забруднення від використання води (Підпункт 2.8.3 пункту 2.8 розділу II наказу № 590);
  • частоту проведення застосовуваного оператором ринку виду прибирання, миття чи дезінфекції визначено, але оцінка ризику не охоплює всі види прибирання. Під час заходу контролю було виявлено, що в кімнаті зберігання сипучих продуктів бруд від мильного розчину, розсипана гречка, рис, валяються залишки целофанових пакетів, пакети-вкладки, пластикові цінникотримачі. Під піддонами на яких зберігаються цукор-пісок та рис підлога липка зі значним нашаруванням бруду, залишками гречки, рису, гороху, макаронів та личинками комах (Підпункт 2.9.4 пункту 2.9 розділу ІІ наказу № 590);
  • процедура перевірки миття та дезінфекції не є ефективною, виявлено бруд, пил між кахелем та на підлозі у приміщенні для зберігання круп (Підпункт 2.9.5 пункту 2.9 розділу II наказу № 590);
  • процедури застосування, чистки і прання спецодягу та взуття не розроблено на підставі оцінки ризику та не впроваджено (Підпункт 2.10.3 пункту 2.10 розділу II наказу № 590).
  • не всі види шкідників, характерні для даного оператора ринку визначено. Не ведеться результативна боротьба із шкідниками. В коридорі на стінах наявна значна кількість мух, комарів, дрозофіл, молі трьох видів та інших комах. Сприяє їх появі відсутність захисної сітки на вентиляційному отворі, щілини між дверима в торговий зал (Підпункт 2.12.1 пункту 2.12 розділу II наказу № 590; пункт 4 частини першої статті 49 ЗУ № 771/97-ВР);
  • повний опис усіх харчових продуктів не надано (Пункт 3.9 розділу ІІІ наказу № 590);
  • блок-схеми технологічного процесу щодо кожного харчового продукту, не охоплюють усі етапи його виробництва та обігу та не повністю відповідають дійсним технологічним процесам. В блок-схемі зазначено процеси приймання, зберігання, додаткова (передпродажна) підготовка продукції (розтарювання, нарізання, фасування) та реалізація. При цьому етап маркування, зберігання після підготовки та/або зберігання чи пропонування до реалізації не зазначені (Пункти 3.16, 3.19 розділу ІІІ наказу № 590);
  • ідентифікацію та аналіз небезпечних факторів щодо кожного харчового продукту на кожному етапі технологічного процесу його виробництва та/або обігу, не проведено повністю;
  • процедури валідації та верифікації (перевірки), які дозволяють встановити, чи система НАССР працює правильно і ефективно, не впроваджено (Пункт 3.25 розділу ІІІ наказу № 590; пункт 6 частини третьої статті 21 ЗУ № 771/97-ВР).

За фактом неусунення раніше виявлених порушень згідно виданого припису, був складений протокол та застосовані штрафні санкції до оператора ринку в розмірі 40 тис. грн.

Однак, оператор ринку з виявленими порушеннями не погодився та оскаржив постанову про застосування штрафних санкцій до суду.

В ході розгляду Головним управлінням було доведено законність та обґрунтованість проведених заходів державного нагляду та застосованих штрафних санкцій. У зв’язку з чим, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва дії та рішення Головного управління були визнані законними, а в задоволенні позовних вимог оператора ринку було відмовлено повністю.

Поділитися:
Записатись на прийом
Графічна CAPTCHA
Введіть символи з малюнку.
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.

Графічна CAPTCHA
Введіть символи з малюнку.
http://www.18up.org/escort-kategori/gorukle-escort-gorukle-bayan-eskort/
http://www.allescortservices.com/bursa/gorukle-escort/
http://www.bursaland.com/eskort-bolum/evinize-gelen-escort http://www.localescortservices.com/bursa-category/gemlik-escort http://www.ontimeescorts.com/escort-kategorin/osmangazi-escort/ http://www.bursahighlife.com/bursa/inegol-escort/ http://www.dessof.com/bursa/nilufer-escort/ http://www.elisalanya.com/alanya/alanya-rus-escort/ http://www.turkz.net/kategori/belek-escort eskişehir escort mersin escort alanya escort bodrum escort havalimanı transfer
canlı bahis yap kaçak iddaa oyna illegal iddaa oyna illegal bahis siteleri illegal bahis oyna bahis siteleri