Новини

05 Червень 15:44
Інформація про харчовий продукт має бути точною, достовірною, зрозумілою для споживача і не повинна вводити в оману
Інформація про харчовий продукт має бути точною, достовірною, зрозумілою для споживача і не повинна вводити в оману

З початку року було виявлено ряд порушень Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» за порушення яких Законом України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин» ст. 65 ч. 1 пунктами 20, 21, 22, 23 передбачено відповідальність оператора ринку.

Інспекторами управління та відділів безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини, при здійсненні перевірок, були виявлені такі порушення з питань інформування споживача:

  • реалізацію харчових продуктів маркування яких не відповідає законодавству - відсутній виробник продукції, дата виробництва або дата «вжити до…», згідно якої можна було б визначити, термін безпечного перебування харчового продукту в обігу (рибні, ковбасні, м’ясні вироби та ін.);
  • реалізація харчових продуктів зовсім без маркування (жувально-желейні цукерки, риба сушена, ковбаски);
  • реалізацію харчових продуктів на яких не вказано найменування оператора ринку харчових продуктів, який являється виробником (фасувальником) (виробництво, пакування меду);
  • не надано інформацію про речовини або продукти, що спричиняють алергічні реакції або непереносимість, а саме, відсутня інформація про вміст арахісу (кондитерські вироби, торти);
  • зазначена невірна інформація про адресу потужності виробника-фасувальника (виробництво, пакування меду);
  • не зазначено маркування на державній мові (ікра, кава, шоколад, олія оливкова, макаронні вироби, консерви та ін.);
  • інформацію виробника змінено реалізатором (замість молоковмістної зазначено молочна продукція, змінено мінімальний термін придатності, дата «вжити до…» та ін.);
  • в торговому залі пропонувалися до реалізації нефасовані харчові продукти без зазначення обов’язкової інформації для споживачів, яка має бути розміщена на видному місці, а саме: відсутня належним чином подана інформація про алергени (заморожені напівфабрикати – пельмені, вареники, млинці, чебуреки та ін.);
  • відсутня інформація про продукти які були заморожені до продажу, а продаються у розмороженому стані, не зазначено слово «розморожений».

За результатами інспектування за поточний рік було вилучено як з ініціативи оператора ринку так і за рішенням головного державного інспектора області близько 1525 кг неправильно маркованої продукції. За рішенням оператора ринку продукція була знищена, або повернена оператору ринку, відповідального за маркуванням для виправлення маркування як це передбачено ст. 37 ЗУ 771.

За результатами перевірок було складено 17 приписів та 20 протоколів на загальну майже 600 тис. грн.

Закликаємо всіх небайдужих громадян в разі виявлення подібного звертатися з заявами безпосередньо до офісів Головного управління Держпродспоживслужби та територіальних управлінь районів, міст Сумської області.

Тільки спільними зусиллями ми подолаємо та упередимо здійснення прикрих вчинків деяких підприємців!

Поділитися:
Записатись на прийом
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.