Новини

29 Березень 14:50
Завдяки Головному управлінню Держпродспоживслужби в Сумській області, споживачу було повернуто сплачені кошти за товар, неналежної якості, у розмірі 20 699 грн.
Завдяки Головному управлінню Держпродспоживслужби в Сумській області, споживачу було повернуто сплачені кошти за товар, неналежної якості, у розмірі 20 699 грн.

Не рідко виникають ситуації, коли придбаний товар не відповідає належній якості та існуючі недоліки, які виникли з вини виробника/продавця, унеможливлюють його використання за цільовим призначенням. У більшості таких випадків магазини відмовляються обмінювати товар чи повертати гроші споживачу, чим порушують вимоги законодавства. У таких випадках на захист прав споживачів стає Держпродспоживслужба.

Так, у листопаді 2019 року Головним управління було проведено позапланову перевірку суб’єкта господарювання, який здійснює продаж побутової техніки, за скаргою споживачки, яка просила розірвання договіру купівлі-продажу та повернення сплачених коштів в сумі 20 699,00 грн. за неякісний телевізор: наявність у ньому істотного недоліку робить неможливим його використання відповідно до цільового призначення.

В ході перевірки було встановлено порушення прав споживачки. З метою їх усунення та керуючись ст. 26 Закону України «Про захист прав споживачів» керівнику суб’єкта господарювання був виданий припис, яким зобов’язано розірвати договір купівлі-продажу та повернути споживачу сплачені кошти за телевізор в повному обсязі. У зв’язку з невиконанням вимог припис, Головним управлінням винесено постанову про накладення на суб’єкта господарювання штрафу у розмірі 340 грн., не погоджуючись з якою суб’єкт господарювання звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом.

У ході судового розгляду відділом правового забезпечення доведено правомірність та законність накладеного штрафу за невиконання припису Головного управління та рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.06.2020, яке було залишено у силі постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 10.12.2020, було відмовлено суб’єкту господарювання у задоволенні позовних вимог.

Враховуючи, що судами першої та апеляційної інстанції було підтверджено законність винесеного припису, Головним управлінням було направлено лист до суб’єкта господарювання з вимогою в найкоротший термін виконати законні вимоги Головного управління визначені в приписі: розірвати договір купівлі-продажу зі споживачем та повернути споживачу кошти за сплачений телевізор в повному обсязі (20 699,00 грн.), що було виконано суб’єктом господарювання.

Головне управління нагадує, що відповідно до ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків вимагати:

  1. пропорційного зменшення ціни;
  2. безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  3. відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  1. розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  2. заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Якщо претензії ігноруються, споживач має право звернутися з відповідною скаргою на порушника до Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області.

Поділитися:
Записатись на прийом
1 + 17 =
Розв’яжіть цей простий математичний приклад і введіть відповідь. Наприклад, для 1+3 введіть 4.
Повідомлення про порушення

Памятка громадянина

Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

У роз’ясненні Верховної Ради України, зазначено, що електронне звернення є різновидом письмового звернення https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens, тому електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного Закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Звернення можна надіслати на ел.адресу: post@dpss-sumy.gov.ua, поштою: м. Суми, вул.. Гамалія, буд. 25 або надати особисто.

Завантажте зразок ЗВЕРНЕННЯ за цим посиланням.

1 + 3 =
Розв’яжіть цей простий математичний приклад і введіть відповідь. Наприклад, для 1+3 введіть 4.
http://www.18up.org/escort-kategori/gorukle-escort-gorukle-bayan-eskort/
http://www.allescortservices.com/bursa/gorukle-escort/
http://www.bursaland.com/eskort-bolum/evinize-gelen-escort http://www.localescortservices.com/bursa-category/gemlik-escort http://www.ontimeescorts.com/escort-kategorin/osmangazi-escort/ http://www.bursahighlife.com/bursa/inegol-escort/ http://www.dessof.com/bursa/nilufer-escort/ http://www.elisalanya.com/alanya/alanya-rus-escort/ http://www.turkz.net/kategori/belek-escort eskişehir escort mersin escort alanya escort bodrum escort havalimanı transfer
canlı bahis yap kaçak iddaa oyna illegal iddaa oyna illegal bahis siteleri illegal bahis oyna bahis siteleri