
Звертаємо увагу рекламодавців та розповсюджувачів реклами, що 10 вересня Верховна Рада прийняла Закон «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі».
Зокрема, внесеними змінами визначені поняття «дискримінаційна реклама» та «дискримінаційна реклама за ознакою статі».
Так, дискримінаційна реклама – це реклама, яка вміщує чи використовує твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками щодо особи та/або групи осіб, а також такі, що дискредитують товари інших осіб.
Дискримінаційна реклама за ознакою статі – реклама, яка містить твердження та/або зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншого виду перевагу однієї статі над іншою, та/або про стереотипність ролі чоловіка та жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини; принижує гідність людини за ознакою статі; демонструє насильство за ознакою статі; містить зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об'єкту з метою привернення уваги споживача, та/або натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не мають прямого відношення до рекламованого продукту чи способу його споживання.
Також, змінами до законодавства передбачена відповідальність за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації Держпродспоживслужбі, передбаченої частиною другою статті 26 Закону України «Про рекламу».
У разі, якщо зовнішня, внутрішня, розміщена на транспорті, у ЗМІ або мережі інтернет реклама містить інформацію або зображення, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності, або містять ознаки дискримінаційної реклами, Ви можете повідомити Головне управління Держпродспоживслужби в Сумській області.